Marketingtrucje van de voedingsindustrie

Elke nieuwe McDonald’s vestiging creëert minstens 30 banen.

De meeste logische: de medewerkers van de Mac.

Daarnaast:

– 10 Cardiologen

– 10 tandartsen

– 10 diëtisten en voedingsdeskundigen

Al hoewel, als de Mac nog meer zou robotiseren zijn de personeelskosten van het eigen gebruik (eten en drinken) in ieder geval lager. Het zal ook niet meer zo lang voordat dit zijn intrede zal doen. De grote schermen waarop je kunt bestellen staan al in rijen bij de voordeur.

De andere 30 banen zal naast de robotisering ook nog wel mensenwerk blijven, verwacht ik. Aangezien je als mens toch de behoefte hebt dat er écht naar je wordt geluisterd.

En dat terwijl we nauwelijks naar ons zelf luisteren. Wellicht herken je dat je buikpijn krijgt na het eten van een supersize menu van de Mac. En dat je na twee uur weer honger hebt. Dit koppel je vaak wel aan elkaar. Je weet nou eenmaal dat dit eten niet goed is voor je. Maar je wil ook wel eens genieten van dit marketingtrucje eeuuhh ik bedoel eten.

Maar aan welke gebeurtenissen, acties of eten koppel je de volgende pijnklachten?

  • Buikpijn
  • Hoofdpijn
  • Constante vermoeidheid
  • Rugpijn
  • Hartkloppingen of pijn op de borst
  • Darmklachten
  • Pijnlijke of stijve spieren en/of gewrichten
  • Vermoeid wakker worden
  • Dat irritante hoestje

Het zijn allemaal klachten uit je lijf, die jouw signalen geven dat deze actie, kort- of langdurende situatie niet goed is voor je. Ergens weten we het wel.

Je zou dus vroeg naar bed kunnen gaan, moeite kunnen nemen voor een gezonde maaltijd, tegen je businesspartner zeggen dat de deal ook aan tafel kan worden gesloten zonder wijnarrangement, rondje wandelen, naar de gym gaan, knuffelen met de hond, kat of een van je gezinsleden of de dag af te sluiten met een moment voor jezelf, zonder scherm.

Maar dit alles roept weerstand op!

We gaan verdoven met nóg meer werken, suiker, snelle koolhydraten (snacken), alcohol, pijnstillers, zogenaamde ontspanning van actualiteiten programma’s en Netflix of we gaan scrollen op onze telefoon. Dit allemaal voelt comfortabel en roept geen weerstand op.

Makkelijke keuze dus.

Er is maar één factor die het niet eens is met bovenstaande. En dat is jouw lijf.

Luister jij niet naar bovenstaande klachten dan gaat je lijf nog harder klagen. Dan ben je verzekerd van een hartaanval, gezwel of burn-out zodat je wel rustiger aan moet doen.

Je gaat tegen de vlakte geslagen worden. Maar we zien het als pech, genetische aanleg of ‘waarom moet mij dit nou overkomen’. Ook wel genoemd: Vervelende situaties.

En die gaan we dan wel even fixen met medicijnen, behandelingen in het ziekenhuis om vervolgens weer door te gaan met waar we gebleven waren.

Toch?

Ik zie de briljante marketingstrategie. De voedingsindustrie maakt ons lui en ziek. De medische industrie gaat ons fixen. En de overheid krijgt over dit alles belastinggeld.

Win, win + …. iedereen verdiend geld.

Het is niet voor niets dat in de lockdowns de Mac, Jamin en Gall & Gall open waren en de sportscholen dicht. Het is helemaal niet de bedoeling dat jij gezond bent. Dat is namelijk een spelletje in het volgende level en dat is helemaal niet aantrekkelijk voor het grote verdienmodel van het systeem.

Zo stond ik vandaag in de drogist/natuurwinkel. Daar moesten ze de rode gist rijst uit het assortiment halen. De werking hiervan is namelijk mega gezond, het verlaagt namelijk de cholesterolwaarden. Huisartsen en vooral alternatieve geneeskunde gingen dit natuurlijk adviseren aan hun patiënten. En dat betekent dat er minder medicijnen worden verkocht. En dus komt er een Europese wetswijziging. Zo simpel is het! Aan rode gist verdient de middenstander zijn geld en dan worden er teveel mensen gezond.

Dat het uit de schappen wordt gehaald is meer dan logisch, toch?

Wat ik logisch vind is om naar je lijf te luisteren. Het zeker niet normaal vinden om buikvet te hebben en het te accepteren. Nog harder gaan werken om ongezond en ziek te worden. Nu ben ik wel een van de weinige die hier zo overdenkt. En het lijkt me heerlijk als jij weerstand voelt na het lezen van dit bericht. Dat betekent namelijk dat je in actie mag komen.

En als je die voelt dan help ik je graag naar het volgende level in het spelletje. Je kunt beginnen met Anti-buikvet, speciaal voor mannen.

Je kunt ook alvast nieuw personeel inwerken of onderzoeken of robotisering werkt in jouw bedrijf. Voor de periode dat je die “vervelende situatie” even moet fixen.

Heb je geen lichamelijke klachten of buikvet, top. Dan heb je niets te fixen!

 

 

 

Verder lezen?

Wat is de betekenis van Cellulites

Hoe kom je af van Cellulitis? Het is geen ziekte, het is niet lelijk. Nu wellicht voel je gelijk weerstand. Dat klopt, de emotionele betekenis …

Voor de ondernemende man

De man wil op zijn best zijn op de zaak. Voldoening halen uit zijn bedrijf. Een voorbeeld zijn voor zijn personeel. Ruimte hebben om nieuwe …

Hallo buikvet! Wat wil je me vertellen?

Hallo buikvet, wat wil je me vertellen? Buikvet is een signaal van je lichaam. Net zoals rugpijn, hoofdpijn en last van je nek en schouders. …

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Phoenix Lifestyle draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders